Zvýšení zájmu spotřebitelů o bioprodukty a biopotraviny

sobota, listopadu 04, 2006

Specifika českého trhu

Ačkoliv je český trh s biopotravinami ještě ve svých počátcích, můžeme konstatovat, že v porovnání s ostatními středo a východoevropskými zeměmi patří právě ten náš k těm nejrozvinutějším. Sortiment biopotravin na českém trhu je však ve srovnání s vyspělými zeměmi zatím úzký. Více než polovina zboží je v tuto chvíli dovážena ze zahraničí a díky odbourávání celních bariér po vstupu ČR do EU se dovoz více než trojnásobil.
I přes úspěšný vývoj se český trh s biopotravinami potýká s mnohými překážkami. Jde především o nízký počet ekologických zemědělců na orné půdě a nedostatek zpracovatelů, který brání možnosti zajistit dostatečně široký sortiment tuzemských bioproduktů a biopotravin. Dalším problémem je málo rozvinutá distribuční síť a nízká transparentnost trhu. Zásadní slabinou je nízké povědomí spotřebitelů o výhodách a přednostech biopotravin, od nákupu je navíc odrazuje jejich vyšší cena.

Okomentovat

<< Domů